Waar kunnen wij u mee helpen?

Start dropdown content
sluiten

Herhaalrecept

Als u chronische medicatie gebruikt, kunt u zich ook eenvoudig aanmelden voor de Herhaalservice van Service Apotheek Veenland. De apotheek zorgt dan, in overleg met uw huisarts, dat uw chronische medicatie elke keer op tijd klaarstaan. Voordelen:

  • Alle medicatie is compleet en ligt voor u klaar op het moment dat u het nodig heeft
  • U hoeft geen herhaalrecepten aan te vragen bij uw huisarts
  • Alle medicijnen worden gelijktijdig geleverd, u hoeft hierdoor niet meerdere keren naar de apotheek te komen
  • U ontvangt een persoonlijk bericht wanneer u het op kunt komen halen of wanneer wij het bij u bezorgen
  • De herhaalservice is gratis

Klik hier om u aan te melden voor de Herhaalservice van Service Apotheek Veenland.

Zit u bij een andere apotheek? Vraag dan bij uw apotheek of u gebruik kunt maken van een herhaalservice.

Kiest u ervoor om zelf elke keer als dit nodig is een herhaalrecept aan te vragen bij uw huisarts? Vul dan onderstaand formulier in:

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Stel een vraag

U kunt uw vraag stellen op MijnGezondheid.net

Minder dringende vragen waarvoor u niet speciaal een afspraak wilt maken, kunt u online aan ons stellen. Wij proberen binnen een gering aantal werkdagen te antwoorden. U kunt alleen vragen stellen aan uw huisarts, assistente of praktijkondersteuner(s).

Het antwoord op uw vraag en een overzicht van uw vragen vindt u op MijnGezondheid.net.

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie
Ik wil me aanmelden

Bespreekt u uw medische klachten liever direct met een van onze medewerkers, dan kunt u ons bellen op het algemene nummer van het gezondheidscentrum.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Inschrijven

Momenteel hanteren wij een wachtlijst. Woont u in de wijk Leidschenveen en wilt u op de wachtlijst komen? Vul dan het inschrijfformulier in en lever deze in bij de assistentes aan de balie van het gezondheidscentrum.

Download inschrijfformulier (NL)

Download registration form (EN)

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij

Voordat u belt, bepaal binnen 1 minuut of u naar de dokter moet.

U krijgt direct advies

 

Over ons

Uw huisarts neemt altijd de tijd om naar u te luisteren dus stelt u gerust uw vragen.

Bij de SHG heeft u uw eigen huisarts. Maar als u snel een afspraak met een huisarts wilt, kan het zijn dat dit niet lukt bij uw eigen arts. U wordt dan -in overleg- geholpen door een andere huisarts van het gezondheidscentrum. Hij of zij heeft toegang tot uw medisch dossier.

 

 

Wij zijn NHG-geaccrediteerd voor de reguliere huisartsenzorg. Wij voldoen aan de landelijk vastgestelde normen en werken continu aan kwaliteitsverbetering.

Medewerkers

Mevr. N. Kaptein
Huisarts

BIG-nummer: 49914049301

Mevr. Y. Keehnen
Huisarts

BIG-nummer: 69063832101

Dhr. C.J. van Pelt
Huisarts

BIG-nummer: 99048951501

Mevr. I. Posthuma
Huisarts

BIG-nummer: 9048617801

Mevr. C.R. Reintjes
Huisarts

BIG-nummer: 59048992401

Dhr. R. Meijer
Huisarts in opleiding
Mevr. B. Kirschner
Verpleegkundig Specialist

BIG-nummer: 59062381930

Daniëlle
Hoofdassistent
Jacqueline
Doktersassistent
Marieke
Doktersassistent in opleiding
Sandra
Doktersassistent
Thi Nam
Doktersassistent

Openingstijden

Handig om te weten

Consult

Een consult bij uw huisarts is alleen mogelijk op afspraak en duurt gemiddeld 10 minuten. Als u meerdere vragen heeft of  met meerdere personen komt, heeft u waarschijnlijk meer tijd nodig. Wij verzoeken u dit bij de assistente aan te geven zodat wij u optimaal kunnen helpen.

Een telefonisch consult met uw huisarts is bedoeld voor een korte vraag of een toelichting op een uitslag. U kunt hier ’s morgens tussen 08:00 – 10:00 uur een afspraak voor maken. Uw huisarts belt u op een later tijdstip terug. Soms is het moeilijk uw vraag telefonisch te beoordelen. Een persoonlijk afspraak om op het spreekuur te komen kan daarom alsnog nodig zijn om u optimaal te helpen.

Uitslagen opvragen

Bel 070 711 11 00 en kies voor optie 4. U wordt dan teruggebeld.

Huisbezoek

Mocht u niet in staat zijn om op het spreekuur te komen, dan kan de huisarts natuurlijk bij u thuis langskomen. De visites aan huis worden meestal tussen de middag afgelegd. Wij adviseren u om indien mogelijk altijd naar de praktijk toe te komen omdat in de praktijk betere onderzoeks- en behandelings- mogelijkheden voor u aanwezig zijn.

We verzoeken u vriendelijk om vóór 10:00 uur een huisbezoek aan te vragen.

Meer informatie

  • Tussen 17:00 en 8:00 uur is de praktijk gesloten.

    Voor spoedeisende klachten in de avond, nacht en in het weekend kunt u contact opnemen met de huisartsenpost (HADOKS): 070 346 96 69.

    HADOKS is de nieuwe naam van de SMASH, een samenwerkingsverband van alle huisartsen in Den Haag, Leidschendam, Rijswijk, Voorburg, Voorschoten en Wassenaar. HADOKS regelt spoedeisende huisartsenhulp buiten kantoortijden. Iedere dag tussen 17:00 uur ’s avonds en 8:30 uur ’s morgens; gedurende het hele weekend en op alle erkende feestdagen.

    U krijgt altijd eerst een ervaren doktersassistente aan de lijn. Zij zal vragen naar uw naam, adres, postcode, geboortedatum en verzekering. Zorg dus dat u deze gegevens bij de hand heeft. Zij zal ook vragen naar uw klachten en beoordelen of het noodzakelijk is dat u gezien wordt door een huisarts.

    U moet altijd bellen, u kunt niet zonder afspraak naar de huisartsenpost.

    Meer informatie over HADOKS vindt u op de website van HADOKS

  • Een consult bij uw huisarts is alleen mogelijk op afspraak en duurt gemiddeld 10 minuten. Als u meerdere vragen heeft of  met meerdere personen komt, heeft u waarschijnlijk meer tijd nodig. Wij verzoeken u dit bij de assistente
    aan te geven zodat wij u optimaal kunnen helpen.

    Een telefonisch consult met uw huisarts is bedoeld voor een korte vraag of een toelichting op een uitslag. U kunt hier ’s morgens tussen 08:00 – 10:00 uur een afspraak voor maken. Uw huisarts belt u op een later tijdstip terug. Soms is het moeilijk uw vraag telefonisch te beoordelen. Een persoonlijk afspraak om op het spreekuur te komen kan daarom alsnog nodig zijn om u optimaal te helpen.

  • Voor het goed functioneren van de praktijk zijn de doktersassistenten onmisbaar. De doktersassistente heeft een specifieke beroepsopleiding gevolgd en heeft een beroepsgeheim.

    Hierdoor kunt u bij hen terecht met algemene en specifieke gezondheidsvragen en kunnen zij op grond van de door u verstrekte gegevens informeren en adviseren. Zij zullen u soms enkele vragen stellen om een inschatting te maken voor verdere benodigde behandeling. Huisarts en assistente werken nauw samen en hebben regelmatig overleg.

    Ook verricht de assistente een aantal medische handelingen:

    • Tussentijdse bloeddrukcontrole
    • Aanleggen van een verband en het beoordelen van verwondingen
    • Oren uitspuiten
    • Suikercontrole
    • Hechtingen verwijderen
    • Aanstippen van wratten
    • Urine onderzoek
    • Injecties
    • Uitstrijkjes in het kader van het bevolkingsonderzoek
  • Indien u bij verhindering een afspraak niet 24 uur van te voren afzegt, zijn wij helaas genoodzaakt het tarief dat voor deze afspraak geldt bij u in rekening te brengen.

    Let op! Helaas kunt u dit bedrag niet declareren bij uw zorgverzekeraar dus wees op tijd met het doorgeven van een verhindering. Deze regeling geldt voor  de afspraken met de huisartsen, praktijkondersteuners, praktijkverpleegkundigen en doktersassistenten.

    Tarieven

    Niet nagekomen afspraak € 20,00
    Medische verrichting kostprijs*

     

    *Deze prijs is gelijk aan het tarief dat we met de zorgverzekeraar zijn overeengekomen (meer informatie verkrijgbaar bij de assistente).

  • In ons gezondheidscentrum werken meerdere praktijkondersteuners en praktijkverpleegkundigen. Heeft u een chronische aandoening of psychische klachten? Dan kan de huisarts u verwijzen naar een praktijkondersteuner (POH) of praktijkverpleegkundige (PVK). Hij/zij heeft een ander spreekuur waardoor er per consult meer tijd is.

    De POH of PVK is gespecialiseerd in chronische aandoeningen of psychische klachten. Er is nauwe samenwerking met de huisarts. De huisarts blijft eindverantwoordelijk voor de behandeling en het voorschrijven van medicijnen.

    Meer informatie over de praktijkondersteuner en -verpleegkundige vindt u hier.

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Apotheek.nl

Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?

Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent